نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی قدم به قدم

خرید درون برنامه ای  گوگل پلی

تکثیر برنامه در گوگل پلی امروزه به یک کدام از گرفتاری‌های اصلی بسط‌دهندگان تبدیل شده‌است. با اعتنا به فراگیر بودن تلفن های هوشمند در سرتاسر دنیا، بازار تولید نرم افزار های اندرویدی بسیار داغ شده‌است. برنامه نویس ها میتوانند با تثبیت نرم افزار اندروید خویش در یک مارکت جهانی مثل Google Play، نتایج دسترنج خویش را در دست دنیا قرار دهند و از این نحوه کسب درآمد دلاری داشته باشند. درصورتی که مایل می باشید که اپ خویش را در گوگل پلی قرار دهید، این فراگیری دقیقا به عبارتی چیزی میباشد که نیاز دارید!

اهمیت تکثیر برنامه در گوگل پلی (Google Play)
اگرچه مارکت‌های داخلی و فرنگی اکثری برای تکثیر نرم افزار‌ها موجود هست، اما فارغ از شک و تردید گوگل‌پلی پربازدیدترین و بروزترین مارکت جهانی برای دانلود برنامه‌های اندرویدی می باشد.

با بیشتراز یک میلیارد استفاده کننده فعال ماهانه، گوگل پلی با‌یقین یکی وسیع ترین پلتفرم های نشر و فروش نرم افزار های اندرویدی به حساب آورده می شود.

امّا در‌حالتی که او‌لین تجربه از نشر نرم افزار در گوگل پلی را دارید، ممکن میباشد با روند انجام این فعالیت و محدودیت های جانور آشنا نباشید. برای تکثیر اپ در گوگل پلی، تعدادی مقررات موجود است که در شرایطی‌که که آنان‌را در نرم افزار اندرویدی خویش رعایت نکرده باشید، صد رد صد گوگل پلی تثبیت آن را نخواهد به عهده گرفت.

پیرو شما با تمام پروسه تکثیر برنامه در گوگل پلی آشنا خواهید شد. علاوه بر این، شما می‌توانید عمل تکثیر اپ را به ما بسپارید و سوای گرفتاری و در اسرع وقت، اپ خویش را در گوگل پلی قرار دهید.





یا این که از روش لینک و پیوند ذیل بصورت بدون واسطه از تارنما توصیه دهید





فرآیند تکثیر نرم افزار در گوگل پلی
اولی و مهم‌ترین مرحله برای نشر اپ در گوگل پلی، تولید اکانت دولوپر گوگل میباشد. در واقع، شما چنانچه حساب توسعه و گسترش دهنده گوگل نداشته باشید، نمی توانید برنامه خویش را در گوگل پلی قرار دهید.l

تولید حساب دولوپر گوگل
نشر اپلیکشن در گوگل پلی

مراحل ایجاد اکانت بسط دهنده گوگل بسیار معمولی میباشد. امّا مسلما اعتنا داشته باشید که شما می بایست هزینه یک توشه پرداخت 25 دلاری را برای خرید اکانت دولوپری بپردازید.

نکته! برای پرداخت هزینه اکانت بسط دهنده گوگل شما بایستی اکانت ارزی داشته باشید

پس از اینکه وارد اکانت گوگل خویش شدید، در مرحله بعدی بایستی مقررات بسط دهندگان گوگل (Developer Distribution Agreement) را بپذیرید. پس از پذیرفتن مقررات، مرحله بعدی تکثیر برنامه در گوگل پلی پرداخت هزینه حساب گوگل پلی خواهد بود.

مرحله چهارم و آخرین ورود به پنل، افزودن داده ها مرتبط با اکانت شما می‌باشد. اطلاعاتی که بایستی وارد نمایید مشتمل بر Developer Name یا این که اسم بسط دهنده می‌شود که بعدا برای مشتریان شما قابل رویت خواهد بود. قابلیت و امکان دستکاری داده ها اکانت در هر هنگامی وجود خواهد داشت.

همینطور دقت داشته باشید که روند راه اندازی اکانت شما میتواند تا 48 ساعت دوره پیروز شود.

نکته! چنانچه مایل می‌باشید که یک اپ مبلغی و یا این که با قابلیت و امکان خرید باطن طرحی منتشر نمایید، بایستی بی تردید اکانت مرچنت (Merchant Account) بسازید و آن را به اکانت دولوپر خویش پیوند نمائید.

برای اخذ مشورت کردن بدون‌پول و توصیه خرید حساب دولوپر گوگل پلی همین حال با ما تماس حاصل نمایید:





یا این که از روش لینک و پیوند پایین بصورت بدون واسطه از وب سایت توصیه دهید





ساخت اپ در کنسول گوگل پلی
حالا که با برد وارد Play Console گردیده اید، در مرحله دوم می‌توانید درین مرحله اپ خویش را تولید نمایید. درین مرحله از نشر برنامه در گوگل پلی بایستی به این راه کار فرمائید:

از بخش منو وارد نصیب All applications گردید.
بر روی مورد Create Application کلیک نمائید.
از منوی جان دار لهجه پیش فرض نرم افزار خویش را تعیین فرمایید.
یک تیتر برای نرم افزار خویش بنویسید.
بر روی مورد Create کلیک نمایید.
عنوانی که درین بخش برای اپ خویش گزینش میکنید بعدا در گوگل پلی اکران داده خواهد شد. امّا دقت داشته باشید که بعدا میتوانید این داده ها را تغییر تحول دهید.

افزودن داده ها نرم افزار
مرحله بعدی تکثیر برنامه در گوگل پلی افزودن تمام جزئیات و اطلاعاتی میباشد که یوزرها قرار میباشد در کاغذ اپ شما در گوگل پلی ببینند. پیرو کلیه اطلاعاتی که برای تکثیر اپ در گوگل پلی نیاز دارید را در مشت شما قرار میدهیم.

جزئیات نرم افزار

تیتر (Title) – اسم اپ شما در گوگل پلی (حداکثر 50 کاراکتر)
توضیح کوتاه (Short description) – اولی توضیحاتی که یوزرها در پلی استور در زمینه ی اپ شما می‌بینند. (حداکثر 80 کاراکتر)
توضیح بی نقص (Full Description) – تعریف بی نقص اپ شما در گوگل پلی (حداکثر 4000 کاراکتر)
تصاویر نرم افزار

درین بخش شما میتوانید اسکرین شات، تصاویر، ویدئو و آیکن هایی را برای اکران هرچه بهتر نرم افزار خویش در گوگل پلی بیشتر فرمائید.

تکثیر برنامه در گوگل پلی

افزودن برخی از مناطق مانند اسکرین شات ها، تصویر شاخص و یک آیکن با رزولوشن بالا ضروری میباشد. بقیه مناطق ازروی میل میباشند البته شما میتوانید با افزودن تصاویر طولانی تر به جذابیت کاغذ متاع خویش بیافزایید.

گویش و ترجمه

در بخش داده ها نرم افزار خویش، شما میتوانید لهجه آن را نیز انتخاب فرمائید. علاوه بر این شما می‌توانید قابلیت اکران ترجمه اتومات با به کار گیری از خدمت Translate گوگل را برای نرم افزار خویش فعال فرمائید.

انخاب لهجه نرم افزار برای تکثیر

مدل بندی

درین مرحله از نشر برنامه در گوگل پلی شما می بایست جور و نوع بندی (Category) که اپ شما به آن وابستگی دارااست را تعیین نمایید. از منوی جانور میتوانید به راحتی مطلوب ترین Type و Category را برای نرم افزار خویش گزینش فرمائید.

تکثیر برنامه در گوگل پلی

داده ها تماس

درین بخش شما میتوانید داده ها تماس مرتبط با خویش را وارد فرمایید تا از این شیوه بتوانید برای مشتریان خویش قابلیت و امکان خریداری نمودن پشتیبانی را تولید فرمایید.

میتوانید خط مش های ارتباطی متفاوتی مانند آدرس اینترنتی، وبسایت و شماره تماس را در‌این بخش قرار دهید. البته تهیه کردن نشانی نشانی اینترنتی ضروری خواهد بود.

مقررات نرم افزار

در شرایطی‌که نرم افزار شما به داده ها حساس استفاده کننده نیاز دارااست یا این که دسترسی های خاصی را درخواست می نماید، بایستی یک قسمت ضوابط یا این که Privacy Policy بسیار جامع برای اپ خویش تهیه و تنظیم فرمایید که تماما تمام اطلاعاتی که از استفاده کننده درخواست میکنید را شرح دهد.

برای نشر نرم افزار در گوگل پلی، شما بایستی لینک و پیوند مقررات اپ خویش را در بخش جزئیات مال بیش تر نمایید.

پس از انجام تمام روند، تغییرات را ذخیره کرده و به مرحله بعد از آن بروید.

آپلود فولدر APK نرم افزار
حالا که همگی داده ها مرتبط با نرم افزار خویش را وارد کردید، درین مرحله از تکثیر برنامه در گوگل پلی بایستی پوشه APK نرم افزار خویش را آپلود نمایید.

برای آپلود پوشه، گوگل رویه های مختلفی را در دست شما قرار میدهد. امّا پیشین از آپلود شما بایستی نخست یک App Release تولید نمائید. برای اینکار به برگه ی اپی که در مرحله دو ساخت کردید بروید و از منوی سمت چپ و از بخش Release management، مورد App releases را گزینش نمائید.

در بخش بعدی شما بایستی مدل release مدنظر خویش را تعیین فرمائید. در‌این بخش آیتم های internal ttttt، Closed ttttt، Open ttttt و Production release خواهد بود. سه مورد اولیه به شما اذن خواهد بخشید که اپ خویش را دربین یک تیم محدود از یوزرها آزمایش فرمائید. ولی گزینه اخر یعنی Production release، نرم افزار شمارا منتشر کرده و در مشت تمامی قرار خواهد اعطا کرد. بعداز تعیین مورد روی Create release کلیک فرمایید.

نشر اپ

در‌پی همگی پروسه را یک به یک طی فرمایید و نهایتا روی آیتم Save کلیک فرمائید.

افزودن ریت محتوا برای تکثیر برنامه در گوگل پلی
در صورتی برای اپ خویش Rating گزینش نکنید، اپ شما با تیتر Unrated منتشر خواهد شد و احتمال حذف شدن چنین اپی بوسیله گوگل بسیار بالاست. برای این که‌این نصیب را بیش تر فرمایید، نخست بایستی یک پرسشنامه درباره ی نرم افزار خویش را کامل شدن نمائید. اطمینان نتیجه ها فرمائید که درین نصیب داده ها ظریف را وارد نمائید. وارد کردن داده ها منحرف کننده میتواند باعث به آویزان شدن یا این که حذف اپ شما از گوگل پلی شود!

تعرفه بندی اپ خویش را گزینش نمایید
درین بخش بایستی انتخاب نمائید که آیا اپ شما مبلغی میباشد یا این که بدون‌پول.

app pricing

اعتنا داشته باشید که چنانچه اپ خویش را مبلغی منتشر نمائید، می‌توانید بعدا آن را به بدون پول تغییر و تحول دهید. امّا اپ مجانی را نمی توانید به مبلغی تغییر تحول دهید! برای چنین کاری بایستی یک اپ نو بسازید و مجددا آن را در گوگل پلی منتشر نمائید.

تکثیر برنامه در گوگل پلی
عمل نشر اپ در گوگل پلی نسبتاً به اتمام رسیده میباشد. مرحله اخر این میباشد که تمامی چیز را باز نگری نمایید و نهایتا اپ را منتشر فرمائید.

نخست اطمینان نتایج نمائید که همه قسمت های جزئیات مال را بدون نقص نموده اید و مطمئن گردید که در کنار تمام بخشها تیک سبز تایید قرار گرفته میباشد.

آن‌گاه اپ خویش را تعیین کرده و از بخش Release management، مورد App releases را تعیین فرمایید. حالا بر روی Edit release کلیک کرده و تمام قسمت های آن را باز نگری نمایید. به‌دنبال بر روی Review کلیک نمائید تا به بخش Review and rollout release برده گردید. در شرایطی‌که درین بخش خلل یا این که اخطاری می‌بینید آن را برطرف فرمایید.

نهایتا روی دکمه Confirm rollout کلیک فرمائید. این دکمه اپ شمارا در گوگل پلی منتشر خواهد کرد.

محدودیت های نشر اپ در گوگل پلی برای یوزرها اهل ایران
به عبارتی‌طور که اشاره شد، Google Play قادر است شایسته ترین مبداء برای معرفی نرم افزار شما در سطح جهانی باشد. با اینکه فرآیند نشر برنامه در گوگل پلی اصلا پیچیده وجود ندارد، امّا انجام آن نیاز به پیش نیازهایی داراست که برای یوزرها اهل ایران ایراد ساز شده‌است.

همان طور که توضیح دادیم، مهم‌ترین چیزی که برای نشر نرم افزار در گوگل پلی نیاز دارید داشتن اکانت توسعه و گسترش دهنده گوگل میباشد. برای تولید این اکانت به مورد ها تحت نیاز خواهید داشت:

یک حساب گوگل (Gmail) که ترجیحاً تا قبل از اینً از آن به کار گیری نکرده‌اید (داده ها اکانت می بایست به انگلیسی وارد شود).
داشتن مستر کارت یا این که روادید کارت برای پرداخت هزینه خریداری حساب دولوپر (به مبلغ 25 دلار).
داشتن مدارک شناسایی هویتی مانند گذرنامه یا این که قبض آب و برق کشوری که از روش آن تثبیت‌اسم کرده‌اید.
خلل جانور اینجاست که به جهت تحریم ها، قابلیت و امکان داشتن اکانت ارزی و پرداخت ارزی برای یوزرها اهل ایران مهیا وجود ندارد و این یک بازدارنده بسیار پهناور برای برنامه نویسانی به حساب آورده می شود که مایلند اپ خویش را در گوگل پلی تثبیت نمایند.

ولی این انتها داستان برای ما وجود ندارد. متخصصین فرادیتا با داشتن حساب اختصاصی گوگل دولوپر از کشورهای کانادا و ایالات متحده این مسیر را برای شما سهل وآسان‌خیس کرده‌اند.

شما می توانید با پرداخت پولی مطلوب، برنامه خویش را در‌این مارکت وسیع جهانی و فارغ از هیچ دردسری منتشر فرمایید.



علاوه بر سرویس ها ایجاد اکانت و انشار برنامه، مجموعه فرادیتا سرویس ها ارتقا نصب نرم افزار را نیز آماده می نماید.

شیوه های نصب تضمینی نرم افزار این قابلیت را برای شما به وجود میاورد که علاوه بر نشر نرم افزار خویش در گوگل پلی تعداد نصب کافی و لازم از برنامه منتشر گردیده خویش اخذ نمایید.

دقت داشته باشید که به جهت ضوابط تازه گوگل، تکثیر نرم افزار های تلگرامی به هیچ وجه پذیرفته نمیشود.


یا این که از روش پیوند تحت بصورت بدون واسطه از وب سایت پیشنهاد دهید



هزینه نشر برنامه در گوگل پلی (google play)
دراین‌صورت نشر بوسیله حساب کمپانی فرادیتا رخ میگیرد. برای تکثیر برنامه در گوگل پلی بوسیله ما، کافی میباشد موردها مایحتاج را ارسال فرمائید. بعد از آن کارشناسان خدمت های گوگل اقدامات لازم جهت نشر را انجام می‌دهند. معمولا دوره لازم برای نشر برنامه کمتر از 24 ساعت میباشد. توجه فرمایید که درصورتی که برنامه مشکلی داشته باشد منتشر نشده و رد میگردد و این قضیه به جهت وجود نقصی در نرم افزار و فولدر apk میباشد بدین ترتیب هیچ ارتباطی به حساب ندارد. در برخی مواقع حساب ها به جهت تکثیر برنامه های مخرب و نامناسب بسته گردیده به همین برهان کارشناسان ما گذشته از تکثیر بی تردید پوشه apk را باز بینی کرده و به دولوپر اطلاع می‌دهند. داشتن و مراقبت از حساب نیاز به مواقعی مانند او پی اس و … دارااست که‌این ها مخارج هر ساله و ماهیانه دارا هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.