گوگل پلی استور: خطاهای رایج و آموزش حل مشکل


خرید درون برنامه ای گوگل پلی
آیا تابحال برای شما پیش آمده که هنگام دانلود کردن یک نرم افزار باحال از گوگل پلی استور با خطاهای متعدد روبرو بشید؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی تمام خطاهای رایج در گوگل پلی استور را برایتان گردآوری کرده‌ایم و همینطور چاره برطرف کردن این اشتباهات را براتان توضیح خوا هیم اعطا کرد.


چاره های ارائه گردیده در تحت چاره هایی میباشد که بعضی یوزرها هنگام به کارگیری از گیفت کارت گوگل پلی و خرید یا این که دانلود برنامه ها با آن ها مواجه شدند، در صورتی برای هر غلط چاره بهتری سراغ دارید مسلما آنرا در نصیب نظرها با ما درمیان بگذارید.

مراعات خواهید کرد که اکثری از مشکلات راه‌حل های نسبتا مشابهی دارا هستند؛ به عنوان مثال: در اکثر آن ها بیان شده که خاطر cache و data را در خدمت های گوگل Google Services تمیز فرمائید؛ همینطور چنانچه شماره خطای خویش را در‌این لیست نمی بینید، مطمئنیم با یکی‌از این طرز ها می توانید از دست خطای متبوع ریلکس بشید.

خطاهای رایج در گوگل پلی
در لیست تحت خطاهای رایج گوگل پلی استور لیست گردیده‌اند که می‌توانید برای دسترسی سریع به هر اشتباه و شیوه رفع نقص‌ روی آن کلیک نمائید. همینطور می‌توانید در رخ لزوم شماره خطای موردنظرتان را درین لیست کاوش فرمایید.

لاش برای دانلود دوباره خلاص نخواهید شد؛ در فیض بایستی به نصیب Settings رمز بزنید.

چاره
بطورکلی این اختلال هیچ زمان از طرف یوزرها وجود ندارد و این اشتباه از طرف گوگل سرچشمه می گیرد که امید‌وار‌یم بزودی این نقص‌ از طرف گوگل برطرف گردد. بهرحال برای حل این اختلال شما می‌توانید به صورت ذیل کار فرمایید:

به نصیب پیکربندی بروید.
آیتم Apps یا این که Application Manager را تعیین فرمائید.
شرایط اکران را روی All قرار دهید. (All column)
به زیر برگه رجوع‌کنید و مورد Google Services Framework را گزینش نمائید.
در غایت دکمه Clear data را بفشارید و آنگاه دکمه OK را بفشارید.
در صورتیکه اختلال شما با این فرآیند حل نشد؛ از روش کامپیوتر به وبسایت گوگل پلی بروید و طرحی که برایتان خلل ساز شده‌است را از آنجا نصب نمایید. پس از نصب زمانی که مجدد این برنامه را در تلفن همراه اجرا بکنید فعالیت خواهد کرد.

گوگل پلی استور

برای بیش تر ایرادات و خطاهای گوگل پلی استور چاره موجود هست.


خطای گوگل پلی DF-BPA-30 یا این که (Google Play – Error DF-BPA-30)
توضیح نقص‌
علت بروز این نادرست از سرورهای گوگل پلی نشعت می گیرد. پیشین از هرچیز می بایست بگوییم که صبوری درباره ی این اشتباه تفکر خیر خواهد بود. ولی منش حلی که در زیر ارائه گردیده خلل را برای برخی از یوزرها مرتفع نموده است.

چاره
گوگل پلی را در اینترنت گشوده فرمائید. (بعنوان نمونه با به کار گیری از کامپیوتر)
آن گاه نرم افزار متبوع را برای نصب روی اندرویدتان تعیین فرمایید که منطقا می بایست خطای کینه توزی انگیز error [DF-BPA-30] را به شما نشان بدهد.
هم اکنون به دستگاه اندرویدی خودتان برگشته و نصب برنامه متبوع را مجدد آزمون فرمایید.
در حالتی که مشکلتان حل نشد؛‌می توانید خاطر cache و data خدمت های گوگل پلی را حذف فرمائید و مجدد آزمون نمائید. (راه‌حل تزکیه آن ها در خطای Error DF-BPA-09 توضیح داده شده‌است)

گوگل پلی استور

چنانچه طرز بالا سود نداشت، مبادرت به خالی نمودن یاد کش و تزکیه data در خدمت های گوگل بکنید.


خطای گوگل پلی DF-DLA-15 یا این که (Google Play – Error DF-DLA-15)
توضیح خلل
این اشتباه هنگام دانلود بروزرسانی یا این که یک پلیکیشن چهره می‌دهد.

چاره
او‌لین کاری که برای حل این نقص‌ بایستی بکنید؛ مبادرت به خالی نمودن یاد کش و تزکیه data برنامه Play Store میباشد. برای انجام اینکار می بایست به نصیب پیکربندی (Settings) بروید و روی مورد Applications تپ فرمایید. آن‌گاه دنبال مورد Play Store بگردید، در آنجا شما می بایست هم cache و هم data را منزه فرمائید. در بعضا از موبایل های هوشمند نیز برای دسترسی به‌این دومورد می بایست وارد تب Storage گردید تا آیتم ها را ملاحظه کنید.

این‌شیوه حل می بایست خلل شما‌را برطرف نماید، ولی در صورتی مشل همچنان ادامه دار بود شما بایستی به بخش Account settings رفته و حساب گوگل تلفن همراه را تمیز فرمائید (Phone’s Google Account). بمحض اینکه این عمل را انجام دادید لازمه که مجددا حساب گوگل خویش را به موبایل بیش تر فرمائید.

خرید گیفت کارت گوگل پلی

خطای گوگل پلی rh01 یا این که (Google Play – Error rh01)
توضیح اختلال
این اختلال هنگام اخذ داده ها از سرور فیس می‌دهد.

راه‌حل نخستین
به نصیب پیکربندی (Settings) بروید آن‌گاه Apps را تعیین نمایید و بعد All و آن گاه Google Play store و در غایت آیتم های Clear data و Clear cache را گزینش نمائید. این فرایند را برای خدمت های گوگل (Google Services Framework) نیز تکرار نمایید.

راه‌حل دوم
حساب گوگلتان را از نصیب Google Accounts حذف نمائید، تلفن همراه را ریستارت نمائید و بعد از آن حساب گوگلتان را مجددا طولانی تر نمایید.

خطای گوگل پلی Error rpc:s-5:aec-0
توضیح خلل
این خلل هنگام اخذ داده ها از سرور چهره می‌دهد.

چاره
به نصیب پیکربندی (Settings) بروید آن‌گاه Apps را گزینش فرمایید و آن‌گاه All و آنگاه Google Play store بروید؛ Clear cache را بزنید و بروزرسانی (Updates) را منزه نمائید. اینکار را برای مدیر دانلودها (Download Manager) و کادر ورک خدمت های گوگل (Google Play Services Framework) تکرار فرمائید.


خطای گوگل پلی Error rpc:s-5:aec-0
توضیح اختلال
این خلل هنگام اخذ داده ها از سرور چهره می‌دهد.

راه‌حل
به نصیب پیکربندی (Settings) بروید آن‌گاه Apps را تعیین نمائید و آن گاه All و آنگاه Google Play store بروید؛ Clear cache را بزنید و بروزرسانی (Updates) را تمیز فرمایید. اینکار را برای رئیس دانلودها (Download Manager) و کادر ورک خدمت های گوگل (Google Play Services Framework) تکرار نمائید.


خطای گوگل پلی Error retrieving information from server
توضیح خلل
این غلط معمولا وقتی صورت می‌دهد که می‌خواهید برنامه‌ای را دانلود یا این که بروزرسانی فرمایید. در طول انجام این عملیات سرورهای گوگل حاذق به تلاوت داده ها از حساب گوگل بیشتر گردیده در دستگاه اندرویدی شما نیستند و در فیض این نادرست چهره می دهد؛ شما می‌توانید حساب خویش را خذف و آنرا مجددا در تلفن همراه خویش بیش تر فرمایید و بعد از آن یکسری ساعت شکیبایی فرمایید تا ملاحظه کنید که آیا این غلط مجدد فیس می دهد یا این که نه؛ این نحوه به تنهایی قادر است چاره شما باشد.

راه‌حل
به نصیب پیکربندی (Settings) رفته و بعد از آن وارد Accounts گردید و بعد حساب گوگل خویش را منزه فرمایید.
بعد از انجام مرحله نخستین، بایستی دستگاه خویش را ریبوت نمایید و آن گاه مجدد حساب خویش را اد و همگام سازی (re-synchronize) بکنید.
در آخر، وارد نصیب Settings گردیده و Applications را گزینش فرمائید آن‌گاه:
All> Google Services Framework
در درون این نصیب می بایست روی مورد Clear Data و Force Stop تپ فرمایید.

خطای گوگل پلی Error BM-GVHD-06
توضیح اختلال
این اشتباه هنگامی دیده می شود که می‌خواهید از گیفت کارت گوگل پلی به کار گیری فرمائید. این غلط در برخی از کشورها چهره می دهد.

چاره برای یوزرها اهل ایران
با اعتنا به خطاها و تحریم هایی که از طرف گوگل برای یوزرها اهل ایران وضع و اوضاع گردیده، استعمال از گیفت کارت گوگل با آی پی کشور‌ایران امری بعید میباشد.

به‌همین استدلال کاربرانی که در کشور ایران می خواهند از گیفت کارت گوگل پلی به کارگیری نمایند بایستی با رعایت پروسه فراگیری: شیوه شارژ Redeem گیفت کارت گوگل پلی از گیفت کارت خریداری گردیده به کارگیری نمایند.

اعتنا داشته باشید اولا بهتر میباشد از هر که پیش از این این فعالیت را انجام داده میباشد بخواهید تا کارت را برای شما ریدیم نماید و در حالتی‌که کسی را ندارید فرآیند نقل شده در فراگیری را موی به موی و بدقت انجام دهید؛ در غیر اینصورت حساب یا این که گیفت کارت شما بلاک گردیده و پولی که بابت آن هزینه کرده‌اید از در بین خواهد رفت.

چاره کلی
پیشین از انجام هرکاری دستگاه خویش را ریستارت فرمایید و کارایی فرمایید مجدد از کارت به کارگیری فرمائید. درصورتی که نقص‌ همچنان ادامه داشت؛ به نصیب پیکربندی (Settings) بروید، بعد از آن فسمت Applications و آن‌گاه Play Store و بعد از آن Force Stop و در غایت Uninstall Updates را بزنید. پلی استور به وضعیت نخستین خویش برگشته و اختلال بایستی رفع شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.